onsdag 1 september 2010

Morgon medicinerna har ökat sen igår.

Har fått fler tabletter att ta på morgonen nu, nya saker.

KL 8:00

1 st Panodil
1 st Ursofalk (250mg)
4 st Prograf (á 1 mg)
2 st Oxicontin (10+ 20 mg)
2 st Prendnisolon (á 5 mg)

Andapsin (flytande snällt mot magen)
Mycostatin (motverkar svamp)

Bactrim (400mg/80mg mot lunginflamation så man inte får det) NY
1 st vit Hjärta (vet ej vad den heter ännu) NY

12 tabletter på morgonen och 2 flytande mediciner.

Kan lika gärna skriva skriva hela dagen.

Kl. 12:00

Andapsin (flytande snällt mot magen)
Mycostatin (flytande motverkar svamp)

Kl. 14:00

1 st Panodil
1 st Ursofalk (250 mg)

2 tabletter eftermiddag

Kl. 16:00

Andapsin (flytande snällt mot magen)
Mycostatin (flytande motverkar svamp)

Kl. 20:00

1 st Panodil
1 st Ursofalk (250mg)
4 st Prograf (á 1 mg)
2 st Oxicontin (10+ 20 mg)
2 st Prendnisolon (á 5 mg)

Andapsin (flytande snällt mot magen)
Mycostatin (flytande motverkar svamp)
Laxerande droppar (för att hålla magen igång)

10 tabletter på kvällen och 3 flytande

Kl. 02:00 (natten)

1 st Panodil

Tar oxynorm 5 mg vid smärtor på natten, oftast blir det 1 gång. Försöker låta bli men ibland gör det så ont. Det är värre på natten med smärta.

1 tablett på natten om ingen smärta.

25 tabletter/dygn just nu
4*2 flytande mediciner
1 gång droppar.

Så slår man ihop detta så blir det.
34 mediciner("tabletter")under ett dygn.


Det är rätt mycket. Innan transplantationen tog jag en drickmedicin på morgonen, en tablett lunch och kväll. Det är lite skillnad.
Men nu har jag ju fått en ny chans i livet och måste ta dessa mediciner för att överleva. Så det ska inte bli några problem. Får ställa återkommande larm på mobilen som påminner en om medicinerna.

3 kommentarer:

  1. Oj hjälp vad du får mycket piller! Och OFTA! Hoppas verkligen den minskar på det där fort, så du får det lite lättare. Jag har alltid bara haft morgon och kväll (och under tiden jag var inlagd 1 tabl. mitt på dagen) och tycker det är tillräckligt att komma ihåg det.

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Trombyl, blodförtunnande är nog ditt vita lilla hjärta. Man får det när de slutar med de blodförtunnande sprutorna.
    Har du fått andas in sånt där medel mot lunginflammation?
    Kommer föresten en liten grej på posten om några dagar. :-)
    Kram/ Malin

    SvaraRadera
  3. Ja gud va mediciner. Jag har ju ingen aning om vad jag fick ibörjan eftersom jag va så dålig, låg på IVA, sövd och låg i respirator länge. Fick det via armen i ja.. Kanske 10-12 dgr. Men sen vet jag att jag hade 5 mg prograf ett tag så ditt prografvärde ser nog bättre ut än va mitt gjorde.
    Jag skakade som en dåre ett par månader efteråt. Det gick inte ens att äta! Hade alltid mat på tröjan=D Men det kan ju kanske bero lite på att jag hade förlorat alla muskler oxå, jag vet inte.. Iaf i början. Men nu skakar jag ingenting=)

    SvaraRadera