söndag 5 september 2010

Hemma

Ni får ursäkta att jag inte har skrivit något mer sen i fredags. Har försökt landa lite här hemma efter 3 veckor på sjukhus.

Dottern var ju sjuk tidigare i veckan i feber och hals ont och därför fick jag inte åka hem tidigare än fredag. Men precis när jag blivit utskriven från sjukhuset ringde det på min mans telefon från dagis. Då var det sonen som åkt på feber. Som tur var har så kunde svärföräldrarna ta barnen under helgen för att minnemera risken att jag ska bli smittad. Men igår var sonen feberfri hela dagen så idag har dem kommit hem. Kul att få träffa dem. Fast det har inte blivit några kramar och så ännu eftersom dem är lite små snoriga. Men så fort dem helt friska ska krama dem jättemycket.

När vi åkte hem från sjukhuset var det rätt så mycket köer genom stan. Och när vi sitter där i köerna kommer jag på att vi glömt att ta med en medicin som det är kylförvaring på, så typiskt att man ska glömma saker. Jag ringde till avdelningen och kollade om det gick bra att hämta den imorgon och att det inte var någon fara att jag inte tar den fram tills dess. Som tur var gick det bra. Medicinen jag glömde var Mycostatin som är mot svamp, tar den 4 gånger om dagen.

Min underbara man hade köpt elektrisk ribbotten till sängen så man kan justera ryggen och benen. Han är för gullig. Så nu är det nästan som sjukhussängen och det underlättar fruktansvärt mycket då jag har svårt att ta mig ur sängen. Fick tips hur man skall ta sig i och ur en plan säng från sjukgymnasten men det funkar inte bra, det gör för ont. Men nu går det bra tack vare min man.

Annars har jag tagit det lungnt här hemma, packat upp lite, vattnat blommor och småplockat lite.
Har sovit lite på dagarna, är så trött av mig till och från. Skulle titta på film igår men jag tror att det bara blev halva filmen för mig. Somnade till och från.

Imorgon kommer svärmor och hjälper mig med barnen på morgonen och kör dem till dagis och skolan. Hon kommer göra det tills jag klarar av det själv.
Sen kommer taxin kl.7:00 för resa till Huddinge sjukhus, blodprov + läk.besök. Då ska dem ta bort dem sista klippsen, tror dem kallar det för grafer.

Ska gå och lägga mig en stund.
Kram
T

3 kommentarer:

  1. Skönt att allt har gått bra :-)

    Hoppas allt också går bra imorgon på sjukhuset, och att allt har läkt ihop fint under agrafferna.

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Roligt att det gått så pass bra!

    Vet hur skönt det är att komma hem igen, första morgonen när jag vaknade (som vanligt 5-6 tiden pga kortisonet) gick jag ut och satt på trappan tidig försommar morgon och bara grät av glädje!

    Kämpa vidare och lycka till med läkarna imorgon!

    Sebbe i Skövde

    SvaraRadera
  3. Ja gud så skönt det är att komma HEM efter tiden på sjukhuset. Jag hade nästan glömt bort hur skönt det var att sova i min egen säng efter 7 veckor på sjukhus!
    Lycka till med agrafferna! När dom är borta känner man sig ett steg närmare ett läkt ärr=) Ett tips är att räkna dom, ganska kul att veta senare hur många man hade. Jag hade 61 st. Men dom kan du räkna sen iofs, jag har fortfarande märken efter dom än idag..

    Skönt att höra att du mår bra!
    Kram

    SvaraRadera