torsdag 9 september 2010

Måla naglarna

Igår tyckte jag att jag skulle bli lite mera människa igen och fixa till mig lite. Började med att noppa ögonbrynen som vuxit vilt i 4 veckor. Det var inte lätt utan ganska svårt att få till det. När man skakar i händerna som man gör så var man lite rädd att man skulle noppa mitt i ögonbrynen. Det hade blivit snyggt med ränder. Jag tog det lugnt och det fick ta den tid det tog och tillslut så var det klart. Sen målade jag naglarna och satte dit lite blommmor med pärlor samt lackade över dem så att de sitterkvar. Det vart väl sådär men helt ok. Skakigt värre var det. Ibland är det väldigt skakigt och då är det jobbigt. Det verkar som att det dyker upp just när man ska gör lite piller jobb eller så är det då man tänker på att man skakar.

En liten fråga till er tjejer som blivit transplanterade.
När kunde ni börja använd bygel bh igen?

Jag har försökt med det gör för ont på högersida så det går bara inte. Det är vid revbenen det trycker.

5 kommentarer:

  1. Jag började använda direkt jag blev utskriven från sjukhuset, men skavade ju såklart vid snittet, så där hade jag tjockade lappar (mepilex border) som jag tiggde från sjukhuset. Finns säkert att köpa på apoteket också.

    Hade inge problem med att det skulle trycka på revbenen... Det var bara den delen av snittet som gick lodrätt som jag fick "täcka in".

    SvaraRadera
  2. Jag låg ju på sjukhus i 7 veckor med sjukhusskjorta.. Hade topp sista veckan då jag började komma tillbaka till livet. Ibland när jag har tajt sporttopp känner jag av än idag annars inget=)Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Jag hade linnen i början istället för bh och sen efter 2-3 månader ungefär använde jag bygelbh igen.

    Nu 1 år och 9 mån efter transplantation får jag bara ont om jag överanstränger mig och gör mer än jag borde. Men det hör ju inte ihop med bh:n.

    SvaraRadera
  4. Tog väl tre månader innan jag kunde börja använda vissa BH:ar som gick högt upp mellan brösten. Innan skavde det och var obehagligt. Jag skakar en del hela tiden jag med men som du vet så klarar jag av det mest pyttigaste pysslet iaf! Det avtar när du minskar prografen med och är olika under dagen beroende på hur det toppar.
    Kram!
    //Malin

    SvaraRadera
  5. Tack för alla svaren. Idag provade jag en bygel bh igen men det gör lite för ont att på sig. Hemma får jag gå utan men åker jag iväg får man väl lida lite.
    Kram
    T

    SvaraRadera