torsdag 16 september 2010

Lämna prov dag

Har precis kommit hem i från sjukhuset. Har lämnat lite blodprover och det gick jättebra dena gång. På första sticket hittade man blod, helt otroligt. Man är ju van att det kan ta några stick innan de får ut något ur mina ådror.
Skönt att det flöt på idag men det är klart att det ska vara andra saker som strular istället.
När jag skulle beställa sjukresa hem var det omöjligt att komma fram på telefonen till en telefonist, försökte att antal gånger. Gav upp och provade med självbetjäningen istället där man talar med en dator. Men datorn ville skicka mig till en helt annan adress än hem. Jag försökte flera gånger men den ville skicka mig till andra sidan stan, tydligen hittade den inte min gata. Blev rent utav förbannad, ska man inte kunna beställa en resa hem från sjukhuset. Hade så fruktansvärt ont i ryggen oxå så det gjorde ju inte saken bättre. Ringde min underbara man och bad han boka sjukresan via nätet istället och det funkade som tur var. Sen var det bara att vänta 45 min tills taxin skulle komma.

En sak som jag kom och tänka på när jag väntade på att det skulle bli min tur att lämna prov var att det är konstigt att man ska lämna prov på samma ställe som alla andra. Det är så fruktansvärt många som går och hostar och snörvlar nu. Man blir rädd att man kommer åka på massa olika virus nu när imunförsvaret är nedsatt. Jag försöker hålla mig borta från folket medens jag väntar på min tur, men det är ju folk överallt på ett sjukhus. Så det är bara att hålla tummarna att man klarar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar