tisdag 7 september 2010

Svar på kommentar

Anders du undrade vad de sa till mig ang. väntetiden innan transplantationen.

Koordinatorn sa att väntetiden för blodgrupp A+ är 3-6 månader men att jag skulle räkna med 6 månader. Jag hade kontakt med koordinatorn under juli månad och då sa hon att det hade varit väldigt lugnt med levertranspöantationer under sommaren och att jag kunde räkna med att få vänta ett bra tag till eftersom det fanns några som var i sämre skick än mig. Men samtidigt sa hon att man vet ju aldrig nästa lever som kommer kanske passar dig bäst och då är det din tur.

Jag fick vänta 2,5 månad och var inställd på att det skulle ske närmare jul så samtalet kom som en chock.

Jag hade tänkt att skriva om den dagen de ringde och det som hände på sjukhuset innan transplantationen. Det kommer om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar