söndag 12 september 2010

Blododling

När jag kom in i fredags tog de blododling oxå och nu hade de fått prel. svar när läkaren tittade in i rummet. Det finns baktierier i blodet men man visste inte vilka ännnu, det får de reda på inm ett dygn. Men läkaren sa att jag kommer behöva antibiotika i 14 dagar men just nu vet man inte vilken eller m det blir tabletter eller intravinöst. Det vet man när man vet vilka baktirier det handlar om. Så man blir kanske kvar ett tag på sjukan.
Men det känns skönt att de har koll på en nu och vet snart hur man ska behandla infektionen.
Mår annars rätt så bra, förutom att jag ibland svettas floder men det är ju infektionens fel.
Var precis nere på pressbyrån och handlade lite tidningar och lite snirr, blev så sugen på lakris. Men nu har jag lakris så då kan jag ta en bit när jag känner för det. Jag är fortfarande glad att jag inte har fått tillbaka mitt godissug som jag hade innan transpl. för då kunde jag vräka i mig. Nu är det mer att jag nöjer mig med 1-2 bitar.

Vid middagstid kommer familjen och hälsar på, det ska bli kul att träffa dem och få sällskap. Det blir lätt ensamt här. Visst pratar man med andra patienter men det är inte riktigt samma sak.

Kram på er.
T

1 kommentar:

  1. Hoppas att du slipper få tillbaka godissuget, jag har inte fått tillbaka mitt och nöjer mig med ett par godisbitar varje lördag, men visst händer det att en chokladkaka kan slinka ner, men bara någon gång per månad.

    Hoppas att du snart kryar på dig och skönt att de har allt under kontroll!

    Kram

    SvaraRadera