fredag 3 september 2010

Åker hem idag

Jag får åka hem idag, skönt och skrämmande. Har legat på sjukhus i 3 veckor nu, och nu ska jag hem och ta hand om mig själv. Visserligen har man tagit hand om sig själv den senaste veckan här oxå. Men man har inte behövt fixa frukost ,mat och medicinerna har man fått serverade vid rätt tidpunkt. Nu gäller det nog att ställa larm på mobilen så man inte glömmer. Fast det är rätt så inprentat i huvudet alla klockslagen: 8:00, 12:00, 14:00, 16:00, 20:00, 02:00. Men det kanske blir annorlunda hemma så det är lika bra att ställa larmen.
Min man är på väg hit nu för att hämta mig.

Det jag måste tänka på nu hemma är att kolla tempen eftersom crp:t hade gått upp igen. Får jag feber måste jag ringa och kommer då troligen att få åka in.

Har fått läkartid på måndag, så det blir provtagning och läk.besök på måndag och provtagning på torsdag.

Måndagar och torsdagar kommer jag att åka till KS Huddinge för att lämna blodprov samt ha ett läk. besök en av dagarna.
Har fått sjukresekort så att jag slipper köra själv. Jag vill inte köra själv ännu heller eftersom jag blir lite dåsig då och då. Samt att jag äter rätt så mycket smärtstillande fortfarande.

Men snart är jag påväg hem om någon timme.

6 kommentarer:

  1. Åh va skönt! Men gud va jobbigt att komma ihåg så många klockslag, helt sjukt att du ska ta så ofta!

    Hoppas det går bra hemma och att du inte får feber! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag kan hålla med, helt galet ofta! Jag hade bara 8,16,20 på sjukhuset och det har jag än! Skönt för dig att du, antagligen nu, är hemma med familjen! Underbart=)

    SvaraRadera
  3. Ja, grattis till att få åka hem! Jag förstår verkligen att hemlängtan sätter in. Att komma hem är ju i alla fall ett stort steg tillbaka till det vanliga livet och ett kvitto på att hela operationen har lyckats. Men vad är crp?
    Ja, det är mycket fackspråk som man inte riktigt hänger med i.
    Jag önskar dig en riktigt skön helg hemma nu!

    SvaraRadera
  4. Lycka till kära Tazmania det är säkert lite oroligt att komma hem men även skönt att få vara med sina kära, jag önskar Dig all lycka till. Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du äntligen får komma hem!
    Och vad det gäller larm på mobilen så kan jag meddela att jag fortfarande efter 16 månader har larm på min mobil för medecinerna!
    Hoppas crp´t går ner av sig själv utan att du märker av nån förkylning eller annan infektion.

    Har dock märkt att CRP´t kan dra iväg ibland utan att man märkt nått själv.

    MvH
    Sebbe i Skövde

    SvaraRadera
  6. Crp är en infektions/inflammations parameter.
    Eller något liknade.

    SvaraRadera