fredag 10 september 2010

Vaknade tidigt

I dag klev jag upp kl.6. Vaknade och kände mig rätt pigg. Så jag klev upp och träffade barnen innan de åkte iväg med farmor och farfar till dagis och fritids/skolan. Satte igång att fixa och dona i köket, så nu är det fint där. Hade så mycket energi på morgonen. Men efter att fixat i köket gick jag och la mig i sängen och tittade lite på tv:n. Tittade på wife swap, det är rätt kul pogram där 2 fruar byter familj med varandra i 2 veckor.
Annars har det inte hänt så mycket idag, ska visserligen fix medicinerna i dosetten i dag. Försöka äta lunch fast jag inte är hungrig måste få i mig något annars går jag ner vikt. Jag har ju gått ner 8 kg nu på 4 v. Men det finns fortfarande mycket ta av. Måste försöka få mer aptit på något sätt.
Tar gärna emot tips.

Snart ringer mobil larmet för medicin dax.

I kväll ska vi äta gott (kina mat) och dricka svartvinbärslättdryck (mitt vin ).
Sen är det ju myskväll med barnen, det var ett tag sedan man hade det. Fyra veckor sedan och då blev vi avbrutna vid 20:50 av att koordinatorn ringde.
Så ikväll skall det mysas.

3 kommentarer:

  1. Jag gläds med dig,härligt att Du kommit så långt i ditt tillfrisknande. Visst är det gott med ett glas vin till fredag kväll men livet är mer värt än det. Ha det så mysigt ikväll.
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Var inte nervös över att gå ner i vikt. Jag tror nog att du (som de flesta andra) kommer att gå upp det igen, som du går ner nu. En av biverkningarna av att äta kortison är just det, ökad aptit. Det tar dock ett tag innan man märker av alla biverkningar. Men när den där ökade aptiten och viktuppgångarna kommer så är man nog glad för alla kilon man tappat före :-)

    SvaraRadera
  3. Om du gillar vitt vin så tycker jag att systemets alkoholfri vin Free är väldigt gott! Ibland är det kul med ngn annan lite vuxnare smak till helgmaten.
    Kram!/ Malin

    SvaraRadera