söndag 29 augusti 2010

Utan smärtisar i natt.

Har klarat mig hela dagen igår samt natten utan att ta extra smärtlindring. Visst får man lite ont men inte så att det behövs ta något just nu. Nu när man får ont är det oftast ryggen eller magen som inte orkar.

Jag behövde inte ta någon smärtis i natt som jag skrev men när jag vaknade vi 7:30 hade jag lite ont. Jag reste mig och gick på toa och där fick jag så ont att det rann tårar längs kinderna på mig. Ringde på larmknappen och la mig i sängen igen. Sköterskan kom och han såg på mig att jag hade smärtor. Han sa: du har ont. Jag nickade bara tillbaka. Sen fick jag alla morgonmedicinerna + 2 st smärtisar (oxynorm 5 mg). Jag valde att bara ta en och det hjälpte. Fick grundsmärtisarna oxå så. Det var nog så att all smärtlindring hade gått ur kroppen och det var därför det gjorde så fruktansvärt ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar