tisdag 24 augusti 2010

Fortsatt kämpigt på nätterna

Inatt var det det samma visa som natten innan, så nu har läkaren höjt grundsmärtlindringen. Så ikväll får jag första dosen, hoppas verkligen att det ska hjälpa mig så att jag kan sova bättre. Ligger helt stilla men så fort jag rör mig bara lite så gör det så fruktansvärt ont . Det gör ju ont även när jag är stilla men inte lika mycket. Men så fort man slummrat in någon minut så vaknar jag av ett ryck i överkroppen och det sliter så i buken på mig. Lyckades sova en hel timme i sträck på morgonen mellan provtagningen och morgonkontrollerna. Det var så underbart skönt.

Idag fick jag veta att mina prover gått upp igen och man vet inte om det kan bero på att man stängt av galldrenaget igår. Men nu vill man göra leverbiopsi för att kunna kolla vad som händer i levern så att man vet hur man ska behandla istället för att testa olika saker. De ville göra den idag men det fanns inga tider kvar så det blir imorgon 10:45 och svaret får vi troligen på eftermiddagen. Min man kommer vara här då så det känns skönt, man vet ju aldrig vad resultatet blir.
Men läkaren sa att jag inte ska oroa mig för än så är det inga alamerande provsvar de fått.
Jag mår ju inte så dåligt så det borde inte vara något då tycker man.
Jag hoppas att jag orkar ge er något svar imorgon.
Kram
T

3 kommentarer:

  1. Hej! Tänker på dig jättemkt och vet precis hur du känner dig. Hoppas resultatet av biopsin imorn blir bra. Mina levervärden gick oxå upp och jag hade feber en dag, jag gjorde då biopsi som inte visade nåt så det behöver inte vara avstötning. Och om det är det så går det absolkut bra, finns så bra mediciner för de och du är i bra händer! Jag hade oxå så fruktansvärt ont efter ett drän i lungan som hamnade fel så jag vet precis hur det känns att ligga hela natten och kvida utan att smärtis hjälper=( Hoppas det blir bättre snart!

    Hälsa Carolina från Helena om du har henne nån dag, det va min favvo=)=)=)

    SvaraRadera
  2. Självklart ska jag hälsa henne, hade henne igår. Kom tilbaka från semestern då, men har inte sett henne idag. Det finns många goa människor här. Nu är dem lite mer bemannade från denna veckan då semestern börjar ta slut och det är skönt för då får man lite fortare hjälp.

    SvaraRadera
  3. Hej
    Har följt dig på din blogg, vi känner ju dock inte varrandra, men jag tycker det kul med andra som vill dela med sig av sina livsöden.
    Jag blev som jag nämnde tidigare transplanterad i maj -09

    Jag tycker du verkar kämpa på görduktigt! Och som alla sa till mig innan transplantationen ibland blir det ett steg bakåt.
    Men så länge det går framåt i det stora hela så är det bra, vilket jag tycker det verkar göra för dig!

    Kan tillägga att jag också fått känna på kortisonet senaste veckan igen, av nån anledning har jag haft höga levervärden en tid, inte avstötning. Så läkarna i Gbg har börjat stoppa i mig Kortison igen.

    Nåja ska inte tynga din vardag med några problem från mig!

    Kämpa på så kommer du snart vara på benen och sova bättre!

    MvH
    Sebbe i Skövde

    SvaraRadera