måndag 23 augusti 2010

Lite kämpigt senaste dygnet

Det kan man lugnt säga att det varit jobbigt sedan igår kväll. Var hur trött som helst på kvällen igår eftersom jag inte sovit så mycket natten innan Men så fick jag cortisonsprutan och allt vände blev pigg som bara den, det är sjukt vad det vänder så fort man får sprutan. Det gjorde inget så jag låg och tittade på tv, helt plötsligt så började jag koka inombords, inga svettningar bara väldigt varm samt att det började göra fruktansvärt ont i magen vid snittet. Man tog tempern på mig men jag hade ingen feber utan det var en biverkning av cortisonet som fick mig att koka. Fick lite smärtis mot det onda som inte hjälpte alls så jag fick mer igen och det hjälpte inte heller. Fick en tredjetablett som lugnade ner det värsta men det gjorde fortfarande så jävla ont + att jag blivit illamående av alla smärttabletter. Fick en spruta mot illamåendet som hjälpte fort, skönt var det när det försvann. Smärtan fanns ju kvar men ändå så pass att jag lyckades somna en liten stund. Vaknade av smärta igen och fick ny tablett. Så höll det på hela natten med 1-2 timmars mellanrum mellan smärttabletterna. Sen har det varit så så gott som hela dagen oxå. Lite less nu på smärtan.
Fick det lite förklarat för mig vad det kan bero på:jag rörde på mig rätt mycket igår hela dagen så det blir slitningar i såret samt träningsvärk. Så man får lida om man rör på sig för mycket. men det är viktigt att röra på sig. Man får försöka göra det lagom, hitta en balans. Kan bli svårt.
Så idag har det nog varit lite för mycket stilla, fast med tanken på hur jag mått så skadar det nog inte.
Mår lite bättre nu på kvällen.
Ska ta och titta på Fångarna på fortet ikväll. Hoppas att det är bra, så har man ett program att följa.
Ska försöka skriva mer med tiden och när jag mår bättre så orkar man mer.
Kram på er allihop.

1 kommentar:

  1. Hej
    Känner igen det så väl, hettan i kroppen och framförallt i kinderna. Jag var verkligen HÖGRÖD i ansiktet. Tog tom kort och skickade till A för att det såg så kul ut.
    Det är jobbigt att vara så speedad, kroppen behöver sova men man kan verkigen inte. Fick ju TV/telefonförbud. Rummet släktes ned och en störejskylt sattes på dörren. Ja du kommer kanske ihåg hur jag lät när jag ringde till dig med! :-)
    Hur är proverna nu?
    Kram/Malin

    SvaraRadera