tisdag 17 augusti 2010

Dag 2 efter OP

Idag mådde hon inte så bra. Jag var där en gång till igår kväll och då provade man att klämma sondslangen, varför vet jag inte. Idag hade i alla fall åtskilliga mängder passerat via den ner i påsen.
Hon var enormt trött har haft väldigt ont idag, och fast man i utredningsfasen sade att smärtlindring var av yttersta vikt så verkar det ändå dröja innan man får den. Hon tryckte på larmet och bad om en spruta, men det tog nog 15-20 minuter innan ssk'n administrerade den. Då hade smärtan hunnit stegrats en hel del.....

Hon har stått på vågen i alla fall och lagt på sig 4 kg extra - bara vätska. De har ju förvarnat om att hon kommer att väga betydligt mer efter än innan operationen men att det ska vara lätt att bli av med de extra kilona p.g.a att de är just vätska.

Jag frågade om hon ville att jag skulle "spökskriva" åt henne i bloggen, men hon svarade att hon inte orkar tänka ens. Med tanke på hur hon tidigare prioriterat bloggen visar det väl på hur trött hon är...

Jag hoppas att hon är piggare imorgon.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Hittade denna blogg från Leversjukas RFs hemsida.
    Gick igenom min transplantation för 15 månader sen.
    Hoppas att allt går bra, och att det precis som för mig går bättre för varje dag som går!
    Kämpa på hela familjen!

    MvH
    Sebbe i Skövde

    SvaraRadera
  2. Usch jag lider med henne samtidigt som jag är så glad för att allt gått bra och att hon har en stor del bakom sig, även fast det är en lång vandring efter oxå.
    Varma kramar

    SvaraRadera
  3. Hej. Jag har ju följt med hela sommaren och nu blev jag överaskad. Hade inte hunnit läsa över helgen. Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra och hittills verkar det ju gå åt rätt håll. Skönt att väntan inte blev för lång och att en passsande lever kunde få ge dig nytt liv! Nu får vi hoppas att du inte får så jobbiga avstötningsmekanismer. Var just ute och sprang en mil i skymningen och tänkte på dig och din familj. Jag kan känna mig lite extra motiverad att träna medan tid är så att man den dan jag blir riktigt sjuk ändå har en grundkondition. Och kanske kanske kan man förlänga den tiden om jag passar på nu och tar mig ut, även när det bär emot. Kämpa på och kram! Jonas

    SvaraRadera