lördag 28 augusti 2010

Ett steg tillbaka

Proverna som togs imorse hade gått upp så man tog nya på eftermiddagen de hade oxå stigit. Så nu har man öppnat galldrenaget igen och hoppas på att det skalll gå neråt. Man skall ta nya prover vid 22-tiden ikväll och dessa får jag svar på vid midnatt. De tänkte förs att de bara meddelar om det inte skulle vara possitivt men jag bad att få veta oavsett. Nu verkar det ju som att gallan inte rinner dit den ska (troligen orsaken varför proverna går upp tror de) och man behöver gallan för att bryta ner fetter, den färgar avföringen oxå osv(jag vet inte all nytta den gör)Nu när de öppnat drenaget igen så kommer det ingen galla i min kropp. Nu rinner ju den ut i en påse och hur som helst vill de att den ska i mig. Vilken väg kan det var?
Genom munnen ska den ner i magsäcken. Vad ska man göra den måste ju i för att kroppen skall må bättre. Så om en stund kommer jag få min första cocktail bestående av Galla och Coca Cola. Så nu döper jag min cocktail till: GALLCOLA
Om nu inte proverna går ner ikväll så kanske man börjar om igen med cortisonet. Vi får nu hålla tummarna att det går neråt. Vi får se vad som händer.

Visst känns det fruktansvärt jobbigt att det går upp och ner hela tiden. Hade verkligen hoppats på att det skulle bli stabilt nu så man se hemgång närma sig. Hade hoppats på att bara bli bättre och sedan kanske få åka hem efter nästa helg.
Jag mår ju rätt bra ändå men det är ju , ni förstår säkert. Det är svårt att beskriva hur det känns när det är så här.
Ev blir det någon form av undersökning för att kolla vad som ställer till det här, vet ej när.

Jag har promenerat ända till apoteket idag från avdelningen idag, jobbigt var det men säkert nyttigt. Hade sällskap av mina besökare samt att vi hade en rullstol med oss. Åkte rullstolen från Apoteket till Pressbyrån och till avdelningen. Orkade inte gå mer. Det tar så fruktansvärt på ryggen och magen samt att man inte går så fort.

Då var det dax för min Gallcola nu.

Kram
T

1 kommentar:

  1. Hej
    Vad ledsna vi blir när vi läser. Det skulle ju fungera nu efter medicinerna. :-(
    Tror de att det är svullen i nya gallgången fortfarande eller har de någon ny teori?
    Vad smakar gallcolan? Låter så där lagom läckert! Tänker på dig massor! A hälsar med, blir ju att man känner så med dig och din man när man själv har varit i liknande situation. Man kan nog förstå på ett annat sätt hur det är och hur det är som anhörig att bara gå och vänta och oroa sig.
    Stor kram!/ Malin

    SvaraRadera