torsdag 26 augusti 2010

Trött idag.

Idag har jag varit trött hela dagen och är det fortfarande. Har sovit som en stock inatt mellan sköterske besöken. När dem var in vid 2 i natt så var jag helt sjöblöt. Han öppnade fönstret åt mig och det var underbart när det fläcktade lite på en. Har haft fönstret öppet hela dagen oxå eftersom jag får mina svett attacker lite då och då.

Fick det riktiga svaret idag på biopsin och det var detsamma som igår. Fick förklarat att man trodde att gall stoppet beror på att "tarmen" är för svullen fortfarande och därför kan det inte passera och det ger högre värden. Man har ju sytt en gallgång av mina tarmar och det är den som är för svullen.
Eventuellt får jag ytterliggare en imunhämmande medicin från och med imorgon beroende på provsvaren. Sen får vi se när de vågar stänga dränaget igen.
Ska gå och äta lite middag nu, är faktiskt lite hungrig idag.

Jag hade tänkt att sammanställa min upplevelse av när jag komm in till sjukhuset 14/8 och operationsdagen. Kanske jag orkar göra det imorgon. Idag blir det nog inte mycket mer skrivet, fast man vet ju aldrig man blir väl pigg vid cortison dosen ikväll.

Kram
T

7 kommentarer:

  1. Jobbigt med svettningar, men det är ju tur du kan öppna upp och att det inte är 30 grader varmt ute nu. Skönt att det var som du trodde med biopsin. Slår en pling i morrn om du orkar prata. Kram Frida

    SvaraRadera
  2. Hej
    Fy, svettningar inte roliga. Jag brukade ha en handduk vid sängen för att kunna torka bort det värsta när jag vaknade. Fortsatte även en tid hemma. Nu blev jag nyfiken på vilka mediciner du fått än så länge? Blev det prograf? Undrar om du kommer bli tokhungrig av allt kortison nu? Min sista avstötning resulterade ju i en oerhörd Brieostförtäring, vill inte ens tänka på hur mycket jag tryckte i mig. Speciellt eftersom jag inte hade vågat äta det innan heller. Ska bli jättekul att höra vilka "nej" du får veta, dvs vad du ska undvika i mat och annat. Har säkert ändrats en del på de här åren så du kanske kommer med bra nyheter till mig! :-)
    Kram på dig gumman och ha det så bra du kan!
    //Malin

    SvaraRadera
  3. Klart att du får ringa, alltid kul att få lite "sällskap".
    Visst är det skönt att det är påväg åt rätt håll.
    Kram
    T

    SvaraRadera
  4. Svettningar går över när kortisondosen sänks, jag sov med öppet fönster dec/jan (op dec) men det gick det med. Fick prograf efter op men har nu bytt till advagraf och den tar man bara en gång per dag (skönt!)samt att jag fick sänka min medecindos och ska bara undvika grapefrukt och vara försiktig med carambole och tranbär. Hoppas att du snabbt kryar på dig så du får åka hem till familjen!

    SvaraRadera
  5. Tranbär? Är det även vid prograf Kicki?

    SvaraRadera
  6. Tranbär har jag aldrig hört! Men däremot grape och carambole.. Hum..

    Therese - Låt mig gissa att det va den där snälla karln med skägg som öppnade fönstret åt dig??! Han va jättesnäll tycker jag=) Minns inte hans namn......

    SvaraRadera
  7. Hej Helena.
    Jag tror att du menar Jörgen, runt 35 års åldern.
    Visst var det han som öppnade fönstret åt mig.
    Så nu har det stått öppet dygnet runt och det är så skönt.

    SvaraRadera