onsdag 18 augusti 2010

Dag 3 efter OP

Idag var hon mycket piggare. Hon berättade att hon hade tagit sig till toaletten och tvättat av sig. Dessutom ville hon försöka komma upp och röra sig lite med hjälp av gåbordet, men sköterskorna vill avvakta lite. Kanske hon får göra det ikväll istället.

Under dagen blev hon av med flera slangar, däribland den i näsan. Nu har hon bara ett sårdrän, galldrän + halsinfart kvar.
Igår kväll bytte man medicinen för illamåendet mot en annan variant, så nu mår hon mycket bättre. Nu behöver hon heller inte smärtlindring lika ofta som igår. Allt känns jättepositivt.

Är det lika stora framsteg varje dag så dröjer det inte länge innan hon sitter själv och fyller i bloggen.......Skönt va?

3 kommentarer:

  1. Underbart att det fortsätter gå åt rätt håll! Jag samlade också på mig grymt mkt vätska, det "vågade" på magen när de tryckte på ryggen-helt seriöst alltså! :-)
    Hoppas att det går bra för dig och barnen med, det är inte helt enkelt att vara anhörig heller. Tänk på att ta hand om dig med!
    Krama henne från mig! //Malin

    SvaraRadera
  2. Låter ju jätte bra!

    Jag och min sambo blev pratande lite om hur vi upplevde och kommer ihåg tiden på sjukhuset efter transplantationen.

    Och hur märkligt det än kan låta så minns vi den som mycket positiv och nästan med glädje! Hoppas ni också kommer känna så en dag!

    Härligt när dom lyckas med medicinerna också!

    Sköt om er!
    Sebbe i Skövde!

    SvaraRadera
  3. Underbart att det går bra, 4 kg är ingenting jag gick upp 10 kg på bara en natt!!! Helt galet. Men jag hade ju hellp oxå och då samlar man ju oxå vätska. Skönt att det går bra iaf! Kram

    SvaraRadera