lördag 12 juni 2010

Svårt att få tag på mediciner.

Jag äter två olika sorters mediciner, Rimactan och Questran. För ett par månader sedan (förra året någon gång) så blev det svårt att få tag i Questran. Slut hos tillverkaren. fick då ett nytt recept på Questran Loc som är samma medicin men utan socker. Nu är det svårt att få tag på denna också som tur är har jag så att jag klarar mig i 4 månader. Men igår när jag skulle hämta ut min andra medicin rimactan så fanns den inte att få tag på. Apoteket hjärtat hade hittat en ask i Kista så den bokade jag upp. Enlig apoteket skall denna medicin komma in i augusti igen, men man vet ju hur det varit med Questranet som skulle finnas tillgänglig i mars fortfarande är svår att få tag i. Hoppas verkligen att den kommer finnas i augusti för det är ungefär så lång tid som jag har tabletter till.
Annars blir det inte roligt, dessa mediciner tar bort den hemska klådan som man får av min sjukdom PSC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar