måndag 7 juni 2010

En vecka på listan

Har idag stått på väntelistan i en vecka, och det kommer att bli flera till. Jag hoppas på att få njuta av sommaren innan det är dax. Det känns som att det är bättre att bli opererad efter sommaren pga infektionsrisken i såren mm. Fast det kanske inte är någon större skillnad. Man tycker ju att bakterierna frodas bättre under sommaren i värmen.

Skulle idag ringa till en på jobbet som har samma namn som min läkare och råkade välja fel i telefonboken på telefonen, så jag hamnade hos läkaren. Jag bad om ursäkt att jag ringt fel men presenterade mig och då pratade hon på och frågade hur jag mådde och om jag hunnit smällta allting mm. Hon lät jätte glad att få höra ifrån mig. Hon trodde att transplantationen kommer att äga rum efter sommaren så att jag kan fortsätta njuta av den.
Man försöker leva som vanligt samt inte tänka allt för mycket på det som skall hända. Det funkar rätt så bra på dagarna när man är på jobbet och gör en massa andra saker men när man slutat jobba och är på väg hem då börjar tankarna gå i huvudet på en. Försöker koppla av men det är svårt.
Det värsta är som jag säkert har skrivit tidigare är när man har gått och lagt sig för att sova då åker tankarna fram och tillbaka i huvudet på en.

Idag hoppas jag att jag ska lyckas somna tidigt eftersom jag var uppe redan 04:45 i morse pga av att dottern inte mådde så bra.
Så idag är trött bara förnamnet.

Sov gott och kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar