onsdag 23 juni 2010

Bakar för fullt

Som rubriken lyder så bakar jag för fullt just nu. Fast just nu är det ugnen som gör jobbet. Bakar inför dotterns födelsdag som är på söndag. Kul och jobbigt.
Idag bakas det kanelbullar och kanel längder. Imorgon blir det kolakakor. På fredag tänkte jag inte baka eftersom det är midsommarafton men på lördag blir det kanske att jag bakar rulltårta och slutligen på söndagen ska jag baka en marängtårta.
Det är tur att man delar upp det lite annars skulle det bli ett dygns bakande( inte riktigt men många timmar)
Barnen hjälpte mig lite idag innan de hoppade i säng. De får hjälpa mig de andra dagarna också, de älskar att baka.
Lite jobbigt är det att baka bullar(dubbel satts) när man inte har någon maskin som knådar degen, men de gjorde så förr och det gick ju bra.
Ska nog ta och smaka en bulle innan de fryses in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar