torsdag 10 juni 2010

Skolavslutning

Idag var det skolavslutning och det gick rätt bra. Mycket folk i kyrkan, fick först ingen sittplats (var lite sen dit) men efter stund fick vi en stol längst bak att sitta på. Det var tur att vi fick den stolen för det höll på nästan en timme. Det var lite svårt att höra vad barnen sjöng när man satt längst bak.
Efter kyrkan var det picknick i det gröna och som tur var så lyste solen på oss just då. Annars var det mörka moln överallt, såg ut som det skulle börja regna vilken minut som helst.
Det var jätte ont om parkeringsplatser när vi kom till kyrkan så jag parkerade vid lada en liten bit bort. När jag sedan skulle åka därifrån stod en tant i dörröppningen och såg sur ut. Jag bad om ursäkt att jag parkerat där. Hon sa ser du inte att det är en infart, så det var inte bra att du ställde dig där. Jag ska försöka förklara hur det såg ut där jag stod. En röd lada med kortsiden mot vägen, på vänster sida om den var det lite grus och sedan gräs jämte långsidan. Det var infarten. Jag skulle aldrig kunna kalla det infart. Nåja, jag bad om ursäkt igen och sedan åkte vi därifrån. Barnen frågade mig i bilen vem det var, jag svarade att det var en tant. Då sa sonen att hon såg ut som ett troll. Det gjorde hon faktiskt, hon hade långt buskigt grått hår.
Jag skrattade lite när han sa att hon såg ut som ett troll.
Usch så elak jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar