söndag 7 augusti 2011

Länge sedan.

Nu kan man verkligen säga att min blogg har varit död ett tag. Har inte haft intresset att skriva och det har varit mycket på jobbet innan semestern. På semestern har man inte tid heller och inte samma tillgång att skriva som när man är hemma.

Semestern är slut och jag har jobbat en vecka, har dessutom jobbat 100%. Det är nästan ett år -15dagar sedan jag gjorde det. Det tog så lång tid för mig att komma tillbaka helt i arbetet tidsmässigt. Kroppen är inte helt återställd än men jag kämpar på.

På min fjärde semester dag var vi i Karlskrona och campade hade det bara bra men tyvärr vaknade jag med feber denna dag, blev lite orolig då jag aldrig har feber inte ens när jag är förkyld. Jag tog kontakt med Huddinge sjukhus och de trodde att det inte var någon fara. På kvällen valde vi ändå att åka in till akuten och lämna prover. Hade en sänka på 50 och leverproverna såg bra ut. De på sjukhuset ringde Huddinge och man trodde att jag åkt på ett virus. Fick åka tillbaka till campingen och det skulle inte vara någon fara att fortsätt åka till Skåne dagen efter. Så vi for iväg mot Helsingborg dagen efter. Jag fortsatte knapra Alvedon mot febern i några dagar tills en dag då den inte hjälpte utan febern bara steg. Ringde Huddinge igen och åkte sedan in på akuten i Helsingborg. Där tog man prover+ blododling. Nu hade sänkan stigit till 130 så de kontaktade Huddinge och det bestämdes att jag skulle läggas in samt få intravinös antibiotika. Efter 2 dagar fick man svar på odlingen och jag hade åkt på blodförgiftning. Blev behandlad med intravinös antibiotika 3 gången/dygn.
Jag kom in på en söndag till sjukhuset och tanken var att vi skulle åka hem åt på fredagen. Jag fick åka taxi till Huddinge sjukhus på fredagen och min familj äkta på torsdag kväll med husvagnen.
På Huddinge låg jag under helgen och fick sedan åka hem på måndagen med antibiotika i tablett form.
Vilken härlig semester.
Sen åkte vi ut igen 2 veckor med husvagnen utan sjukdom. Då var vi i Örebro och Lidköping. Där gjorde vi några utflykter, badade och tog det lugnt och njöt av ledigheten.
Så 2,5 veckors semester blev det. Självklart sjukskrev jag mig när jag var dålig så att jag har mina semester dagar kvar. Tänkte nog ta dem vid höst lovet och vara hemma med barnen. Kan ju vara skönt när det är lite grått och trist.
Hoppas att ni andra haft en underbar semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar