torsdag 31 mars 2011

Akuten

Igår var jag in på akuten pga mitt lilla hjärta.
Var på jobbet och fick helt plötsligt ont i båda armarna, brukar få det när jag har klappning. Kände på pulsen och den var normal, kände igen och märkte då att pulsen var oregelbunden. Det var några normala slag och sedan uppehåll och sen ett kraftigare slag. Som om man hoppade över ett slag. Bad min chef kolla pulsen på mig så att det inte bara var jag som inbillade mig. Hon kände precis som jag. Försökte få tag i hjärtkliniken men deskulle ringa upp efter elva. Ringde min man som sa att jag skulle ringa 112 och kolla med dem, så jag gjorde det.
De ville att jag skulle åka in. De undrade om jag kunde ta mig in själv eller om de skulles skicka bil. Min svärfar körde in mig. Fick hjälp på en gång på akuten. Där kollade man hjärtat med EKG som var normalt. Så jag fick åka hem efter en liten stund igen. Man förklarade att det kan bero på mina klappningar som jag har.
Hemma på kvällen blev det likadant igen och då fick min man känna på pulsen. Tog det lugnt och somnade tidigt. Det var skönt då jag är väldigt trött just nu av mig.

Har jobbat idag som vanligt igen.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det blir bra snart med dig ,jobbigt kolla upp läkemedlet verpamil min man hade dem och det fungerade bra tog dem 3 ggr om dagen sköt om dig kramen D

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt att det håller på och strular. Blir en stress att inte veta när det kommer. Hoppas att du får en lugn period nu!

    Kram!

    SvaraRadera