torsdag 10 mars 2011

48 h ekg

Nu har jag fått kallelse till 48 h ekg. Ska dit nästa fredag och få elektroderna dit satta och sedan åka hem och leva som vanligt.
Jag hoppas att hjärtat vill klappa på då jag har denna, men med min tur så händer väl ingenting då.

Inatt klappade hjärtat i ca 10 s och sedan lugnade det ner sig. När jag vaknar av det så brukar jag bara ta det lugnt, ta djupa andetag och då brukar det för det mesta slå tillbaka till rätt rytm.
Fast lite jobbigt är det när det just slår om. Hjärtat dunkar på några slag extra hårt då och sedan slår det normalt och då känns det nästan som om hjärtat inte alls slår.

Skönt är det iallfal nu när jag har fått en "undersökning" bokad.

Kram
T

1 kommentar:

  1. Hej
    Vad bra att du fått tid nu! Ska hålla tummarna för att det dunkar på bra då så de får de får lite att kunna klura över och framförallt hur de ska fixa till dig!
    Hoppas att du mår bra för övrigt!'
    Kram!!!

    SvaraRadera