söndag 6 mars 2011

Vilken härlig dag

Det känns som vår i luften. Hela familjen tog en promenad efter frukosten idag och det var underbart skönt ute, solen sken och fåglarna kvittrade. Blundade man så skulle man kunna tro att det var vår ute. Fast nu är det ju inte riktigt så. Hur mycket snö som hels kvar på backen, det tar nog ett tag innan den är borta om det inte fortsätter att vara kanonväder med + grader ute.
Längtar efter våren.

En liten undran. När kommer ni som är transplanterade att börja använda solskyddsfaktor och vilken siffra på den?
Ska man börja redan nu när man tar promenader ute i solen?

Kram
T

2 kommentarer:

  1. Jag smörjer bara in mig på sommaren när det är över 20 grader ute och det är de varmaste timmarna på dagen 10-15 och om jag vet att jag ska vara ute mycket. Man får heller inte glömma att man bör ha något på huvudet så man inte bränner hårbotten!

    SvaraRadera
  2. Du jag har funderat på samma sak, jag har ju en hudcreme med solskydd i så den kommer jag nog börja använda snart. Är ju ute en del på jobbet. Kommer inte i håg hur mkt skydd det är i den, kanske 20 el 30- Elisabeth Arden är det iaf. PÅ sommaren har jag 50. Kram på dig!

    SvaraRadera