lördag 26 mars 2011

Lördag

Idag började dagen med ett underbart väder, solen sken och värmde härligt. För 5 minuter sedan började det snöa, men det har slutat som tur är. Vill verkligen inte ha mera snö, vill ha vår. Det känns inte som att det ska vara vår nu eftersom hela tomten är full av snö, inga vårtecken alls,tusselago eller snödroppar. Ska nog ut och leta lite imorgon på tomten om det kanske möjligen finns någon blomma under en buske.
Är fortfarande väldigt trött av mig, undrar hur det blir imorgon när man måste ställa om klockan och gå upp tidigare.

En liten undran hur gör ni med medicinerna nu närt man ställer om klockan? Jag tar ju mina klockan 8 och 20 varje och vill inte ta dem vid sju istället. Kan man bara ta dem tidigare eller?

Trevlig kväll.
Kram
T

3 kommentarer:

  1. Du kan ta dem som tidigare, själv har jag bytt mina 8 och 20 till 7 och 19 då det passar mig bättre i veckorna och visst händer det att jag råkar ta dem senare, men det gör inte så mycket. Likaså ska man ju inte ta dem när man lämnar prover och då blir det ju ibland 2 tim senare med morgonmedecinerna (för mig de viktigaste då jag tar min advagraf dos då), men vid enstaka ändringar går det bra. Likaså om du är borta och glömt ta med medicin, så ta den direkt när du kommer hem och sen vanlig tid nästa gång så fungerar det! Hände mig så sent som igår då jag var ute på middag med vänner och har hänt många gånger tidigare. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag har oxå fått berättat att en timme hit och dit då och då inte spelar någon roll. Jag tar mina piller klockan 10 då jag är en sömntuta och tar alla chanser som finns till att sova länge=)
    Jag fick in mina piller på sjukhuset lite sent ibland med...

    SvaraRadera
  3. Jag gör också så att jag tar dem nya tiden fast "samma" tid som innan. Dvs, kl 9 gammal och ny tid.
    Snön vräker ned här med, så trist!
    Kram

    SvaraRadera