måndag 1 november 2010

Dålig på att skriva

Jag vet att jag varit dålig på att skriva i bloggen den senaste tiden, har haft ide torka.
Men nu kommer lite iallfall vad som hänt senaste veckan.
Jag börjar med idag.
Det är ju måndag så då händer det inte så mycket. Har lämnat prover som vanligt, och det konstiga var att det var 9 rör denna gång oxå. Tänkte fråga om det på läkar besöket på torsdag varför man helt plötsligt tar så mycket prover. Kan ju vara bra att veta.

I onsdags var jag och hälsade på hos arbetskamraterna på jobbet. Det var kul att träffa dem. Visst saknar man jobbet. Hoppas att kunna börja jobba lite försiktigt i slutet av november iställer för att bara vara hemma hela tiden.

I torsdags då var det läkarbesök. Man sänkte kortisonet med halv tablett. Sen beställde man en ny CT röntgen för att kolla bakterieansamlingen i levern. Så nu väntar jag på att få en tid.
Läkaren informerade mig om att det kan hända att anibiotikan jag får nu inte hjälper mot bakterierna och att ansamlingen kan ha ökat och är det så så blir det intavenöst igen. Men nu hoppas vi på att det minskar så jag slipper intravenöst.

Under veckan som gått har jag haft ondare vid högra revbensbågen oftast framåt kvällen, känns inte som leversmärtor. Kan tänka mig att det är musklerna som gör sig påminnda. Eftersom jag har haft mer ont så har jag tagit det lite lugnare. Lite jobbigt att man ska få "bakslag".
Men idag känns det bra än så länge.
Men jag har fått andra bekymmer under helgen, inget som har med levern att göra. Jag tror jag har fått hälsporre. Det gör så j***a ont i hälen när jag går, så nu trippar jag på tå med ena foten. Men ibland när man suttit en stund och man ska gå iväg så glömmer man bort det och då är det inte kul. Hoppas att det går över snart.

Annars är allt bara bra.

Kram
T

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag fick hälsporre av antibiotikan! Kolla om det är en biverkan.
    Kram Malin

    SvaraRadera