onsdag 13 oktober 2010

Svar på kommentar

Hej Jessie
Jag skulle vilja börja jobba igen när sjukskrivningen går ut men det är ju som sagt frågan om hur mycket man orkar. Det är en månad kvar och mycket kan ju hända. Till viss del har jag tunga lyft i jobbet men dessa kommer jag ju inte kunna utföra på ett bra tag. Annars är det mest administrativt arbete. Det är inte så roligt att bara vara hemma. Och jag förstår ju oxå att det är viktigt att låta kroppen återhämta sig innan man går tillbaks. Man får väl kanske prova jobba och se om man orkar. Det märker jag hur det blir i november som sagt.

Leverscintigrafi visste inte jag heller vad det var men googlade fram detta:

scintigrafi [si- eller ski-], medicinsk undersökning som avbildar en radioaktiv isotops (radionuklids) fördelning i kroppen. Avbildningen sker med en gammakamera, och bilden benämns scintigram. Scintigrafi kan användas t.ex. för att påvisa förändringar i skelettet, för undersökning av njurarnas funktion samt vid diagnostik av lungembolism och hjärtinfarkt.

Kram
T

1 kommentar:

  1. Okej tack för svaret... Har aldrig hört talas om det där tidigare :-)

    Kram

    SvaraRadera