tisdag 5 oktober 2010

Läkar besök

Igår tillbringade jag näst intill hela dagen på sjukhuset. Åkte tdigt på morgonen och kom hem vid 14-tiden. Dessa dagar är jobbiga, det tar på en så man är helt slut när man kommer hem. Proverna jag lämnade igår såg bra ut, sänkan hade sjuknkit ännu mera nu och levervärderna såg oxå bra ut. Fick sänka kortison dosen med en halv tablett så nu är det 2,5 tabletter jag tar (12,5mg).
Hoppas att mitt svullna ansikte snart kan få sin normala form igen. Fast på mig är det även halsen som svällt upp, usch man ser hemsk ut. Tittar man bara på ansiktet kan man inte tro att jag gått ner 10 kg efter trasplantationen utan snarare gått upp 10. Det blir nog bra tillslut.

På eftermiddagen ringde sköterskan från mottagningen och talade om att jag skulle sänka prograf dosen från 3+3 till 2+2, blev glad eftersom jag skakar så ibland. Hoppas nu att det ska minska.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det går åt rätt håll! Kram! /Malin

    SvaraRadera
  2. Oj! Så lite prograf du äter redan! Skönt! Jag äter mer än dig nu!! 2,5+2... Hoppas min går ner mer snart=)
    Skakningarna är skitjobbiga.. Men dom kommer att minska så fort kroppen har vant sig vid medicineringen!

    SvaraRadera