fredag 22 oktober 2010

Läkar besök

Var på läkarbesök igår och fick träffa en läkare jag aldrig träffat. Fick reda på att levervärderna hade gått ner, skönt. Tyvärr får jag äta antibiotika ett tag till, vet ej hur länge. Frågade när jag får bada i badhuset (barnen vill så gärna åka dit) men jag får vänta tills det har gått 6 mån innan man kan börja diskutera den saken eftersom det är infektionsrisk. Barnen tyckte det var tråkigt men dottern sa sen på kvällen att det inte gjorde något eftersom vi har duschen hemma och vill man bli blöt kan man ställa sig där.
Fick min prografdos sänkt igen så nu tarr jag bara 1,5 mg morg och 1 mg kväll.
Läkaren tror att jag är lite överkänslig mot prografen och att det är därför jag har har så låg dos. Fast jag tycker det är skönt att dosen är låg eftersom man inte skakar så mycket i händerna då.

Jag har märkt att händerna är känsliga mot kyla, speciellt om man håller i något kallt då kan det börja värka i händerna på mig. Det är säkert en biverkning av medicinerna.

Frågade läkaren om mitt illamående igen som jag nästan ständigt har och han trodde att det är prografen som är boven till den och inte antibiotikan.
Så det är bara att stå ut helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Hej! Skönt att det går bra för dig! Barn är roliga=D Haha!
    Ang Antibiotika så äter jag de fortfarande, 1 tablett/dag (Bactrim)
    Härligt för dig att du äter så lite prograf! Kanon ju!
    Ang värk i händerna så har jag oxå känt så, om jag anstränger händerna mkt oxå. Tror att ledproblem är en biverkning av prograf!

    Ha det bra! Kram Helena

    SvaraRadera