torsdag 8 juli 2010

Tiden rinner iväg

Just nu så finner jag ingen tid till att sitta vid datorn på dagarna. Inte på kvällarna heller. Man fixar och donar, åker iväg och hittar på saker med barnen, badar i poolen. Sen är det helt plötsligt kväll och då är man så slut själv att man bara går i säng och tittar på dumburken en stund innan man somnar in.
Nu är barnen vakna längre än vad de brukar var när det är dagis och fritids. Då brukar de knoppa in vid 20-tiden och nu blir det inte förren efter 22 någon gång.

Vi har precis lagt dem , så vi får se hur lång tid det tar för dem att somna. Jag tippar på att sonen somnar inom 5 minuter men dottern somnar nog inte förren vi 22:30.
Man sover längre på morgonen nu så dagen blir lite förskjuten. Men det är skönt att få sova lite längre.

Imorgon ska vi nog bara vara hemma och bada i poolen, fast man vet aldrig helt plötsligt så kommer man på något och så åker man iväg. Fast det är rätt skönt att kunna göra så.
Jag kan inte minnas om jag har haft hela semestern på hemmaplan någongång. Vi har nog alltid åkt iväg till andra delar av landet ,någon gång utomlands(oftast inom norden, om man nu får kalla det utomlands). Förra året bilade vi ner till Trier, Tyskland. Vi åkte runt där i det underbara området med vinodlingar samt tåg några tripper till Frankrike samt Luxenburg. Vilken natur det är där nera med dalarna, det är helt otroligt. Kan tänka mig att flytta dit när man blir pensionär.

Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar