måndag 19 juli 2010

7 veckor och svar

I dag är det sju veckor sen jag hamnade på väntelistan för levertransplantation. Var iväg till Huddinge sjukhus idag och träffade sköterskan. Hon tog blodtryck, puls, vikten och ställde massa frågor om hur jag mår just nu och hur det har varit den senaste månaden. Jag fick även provsvaren på proverna jag lämnade föra måndagen.
Och leverproverna hade gått upp igen. Hon sa att vi får se om de går upp igen nästa gång jag lämnar prover och att man kanske gör något åt det då. Det får läkarna avgöra. Hon skulle be läkaren skriva ut en medicin mot illamående som jag kan ta när det är jobbigt.

Idag har hela familjen varit ute och motionerat flera gånger. Efter frukosten tog vi en cykeltur på 6 km och efter middagen promenerade vi 35 min (barnen cyklade). Min man han tog en tur med cykeln igen efter promenaden. Det är rätt skönt att promenera på kvällen.
Ska gå och lägga mig nu framför dumburken en stund, är så trött idag så det blir nog bara en kort stund.
God kväll
T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar