onsdag 14 juli 2010

Orkar inte så mycket

Nu tycker jag att det kan bli lite svalare ute. På morgonen när vi vaknade var det underbart skönt ute bara 22,5 grader. Men nu är det varmare igen. Det börjar bli lite jobbigt nu, orkar inte göra så mycket när det är så varmt. Sitter inne idag med barnen och pysslar. Ikväll tänkte vi gå på bio och se Shrek, barnen fick bestämma vad vi skulle göra idag och de ville gå på bio. Så vi tar det på kvällen.

När vi satt och åt frukost(kl.10:45 lunch tid ivanliga fall.) så passerade branbilar och polisen utanför på vägen med blåljus. Strax efter så åkte brandbilarna tillbaks och sedan ytterliggare en stund senare kom de igen. Så något har hänt, en liten brand som de släkt och sedan kanske blommat upp igen.

Idag är jag trött av mig, ville fortsätta sova vid 10 tiden men klev upp för annars får man inget gjort.

Gubben min är ute och jobbar, han slipar bort löst sittande färg på framsidan av huset som vi ska börja måla sedan. Igår tvättade vi den sidan och idag slipas det imorgon blir det nog grundmålning.
Vi målade en sida förra året och nu återstår bara 3 sidor att måla. Det jobbiga är att vi måste först tvätta,sedan slipa, grundamåla och till slut måla 2 ggr med färgen. Så det är lite jobb. Vi hoppas att kunnna fixa 2 sidor i år.
Jag hoppas att färgen ska hålla sina 15 år som det sägs.

Men idag tar jag det lugnt eftersom jag inte är så pigg av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar