tisdag 19 april 2011

Allt har gått bra

I torsdags gjorde jag en så kalas ablation (stavning?) Man hittade mitt fel i hjärtat rätt så fort. Men det var jobbigt att ligga där och känna hjärtat hoppa mellan att slå normalt, rusa och slå dubbelslag. Men i det hela gick allt bra. Man brände nervbanan som det var fel på. Efteråt var det sängliggande i 4 timmar. Fick komma upp vid 17-tiden och allt kändes bra, promenerade lite i gången och sedan blev jag illamående, kallsvettig så jag var tvungen att sätta mig ner. Blev sämmre, kände på pulsen och den slog sakta. Min man var där och han sa till sköterskorna som kom på en gång. Tydligen var jag kritvit i ansiktet. Man tog pulsen, som låg på 46. Tog blodsocker samt blodtryck, fast blodtrycket gick ej att mäta. En av syrrorna hämtade sängen och de hjälpte mig i den, tippade den så att huvudet var lågt och benen högt. Efter en stund måde jag bättre igen. Blodtrycksfall var det jag fick.
Vilade en stund och ställde mig vid sängen denna gången istället för att knata runt. Det tog inte lång stund innan jag började känna likadant igen så jag lade mig igen och kallade på en syrra. Frågade om det kunde vara tryckförbandet som kunde göra så att jag blir så här och det kunde det så man tog bort det och satte dit ett mindre. Vilade lite till åt några smörgåsar och provade att resa mig upp igen och det kändes bra. Promenerade fram och tillbaka i koridoren men när jag kom tillbaka till mitt rum måde jag så illa att jag var tvungen att kräkas. Efter det måde jag jätte bra. Promenerade några gånger fram och tillbaka i korridoren och det funkade bra.
Åkte hem vid 20:30 från sjukhuset. Jag trodde nästan att jag skulle bli kvar över natten. Är så glad att jag slapp det.

Har inte haft klappning sen ingreppet och det känns så skönt.
Dubbelslag kan man ha lite extra av efter ingreppet i ca 3 veckor. Har känt av dessa men det är inte så farligt med tanke på hur det var innan.
Kram
T

2 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att det har gått bra varit lite orolig för dig stor Skåne kram till dig

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det är gjort och att du inte kännt ngt sedan dess! Läskigt med blodtrycksfall, var du rädd när pulsen var så låg? Jag hade nog blivit så himlans rädd att pulsen och blodtrycket hade blivit högt av förskräckelsen! :-)

    Kram!!!

    SvaraRadera