onsdag 5 januari 2011

Så ont i mina ben

Det är helt sjukt vad man är otränad just nu. Har så grymt ont i mina lår, kan knappt sätta mig på en stol eller gå i trappor för att jag har sådan träningsverk i dem. Men det sjukaste är nog att jag inte har tränat. Det ända jag har gjort är att märkt upp lite kartonger på jobbet visserligen på golvnivå och överhuvudnivå. Så jag har sträkt på mig och sedan knäböjt. Så den största boven är knäböjandet jag gjorde ett antal gånger eftersom det var några pallar som skulle märkas. Det är ju pinsamt att få träningsvärk av att jobba. Låren känns som betongblock och musklerna vill verkligen inte röra sig idag.
Nu är man ledig från jobbet några dagar, hela 6 dagar blir det. Dagis och Fritids är stängt på måndag (planeringsdag) och på tisdag ska jag till läkaren. Har fått en lite dum tid som gör att jag inte hinner eller kan jobba eftersom jag jobbar förmiddag och det är då jag ska vara där. Har lite resväg till sjukan oxå.

Så jag får hoppas att jag inte får träningsvärk igen efter ledigheten när det är dax att märka, det är verkligen en pina idag.

Trevlig kväll,
T

1 kommentar:

  1. Haha, visst är det sjukt! Jag hade grym träningsvärki vaderna när jag hade varit med på barnens dans på jobbet! Då känner man sig löjlig! D uär väl försiktig med lyft ovanför huvudet? Så att du inte lyfter för tungt, det varnade de mig för.
    Kramis Malin

    SvaraRadera