söndag 16 oktober 2011

I morgon är det dax

I tisdags ringde läkaren och berättade att man ville göra en ercp och varför. Hon bad om ursäkt att man hade ringt och bokat in mig innan man hunnit prata med mig. Men nu vet jag varför jag hade mina smärtor i magen och det är därför man vill gå in och lägga in ett rör i en gallgång. Jag har en förträngnig vid anslutningen till min nya lever och troligen blev det stopp där när jag hade så ont i magen. Så nu lägger man in ett rör som får ligga i 3 mån och sedan byter man ut det till ett större som oxå får bo i mig i 3 mån och sedan tar man bort det. Så jag ska göra 3 st ercp under en 6 mån period. Det känns skönt att man hittat varför jag fick så ont och att man gör något åt det. Men jag mår bra nu och känner inte för att åka in på sjukan igen när jag mår så pass bra. Är lite rädd att något ska gå fel. Har varit med om några ercp:n och en gång gick det inte så bra. Åkte på buksportskörtelsinflammation och det var inte kul samt att man nästan hade sönder en gallgång och inte nog med det så åkte jag även på blodförgifning efteråt. Så jag har en väldig ångest och räddsla inför imorgon. Sover så fruktansvärt dåligt. Förhoppningsvis så går allt bra och jag slipper allt skit samt att få ont i magen igen. Men man vet ju aldrig eftersom det verkar som om man ska åka på allt. Är så j***a less på det just nu. Har legat på sjukhuset nu varje månad sen i juli. Varför skall en del drabbas av allt? Förlåt om jag är negativ. Många kramar T

4 kommentarer:

  1. Hoppas att allt blir bra från och med NU !!!!
    Kärlek & Ljus till dig och din familj <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas så att detta blir en bra lösning som löser det hela så du får bli pigg och frisk sen. Förstår din oro och rädsla, alla ingrepp man gör, stora som små är jobbiga och med allt vad vi har i bagaget så förstärks det ytterligare. Största kramen och lyckönskningar inför i morgon!

    Malin

    SvaraRadera
  3. Hoppas att allt går bra för dej-Jag hittade hit via Kicki levers blogg och ser även att du oxå har varit inne och kikat där.
    Jag är lite orolig när det var så längesen hon var inne på bloggen, Kicki brukar ju uppdatera rätt ofta.
    Har du hört något??

    Anki

    SvaraRadera
  4. Jag har inte hört något, är oxå orolig. Jag håller tummarna för henne.

    SvaraRadera