måndag 19 september 2011

1 års läkarbesöket

Var på ett års läkarbesöket för ett tag sen och det gick väl sådär. Läkaren frågade mig hur jag mådde och om jag haft feber igen eller om jag har fått klåda, jag började ana lite att något inte stod rätt till men frågade inte utan svarade på hans frågor och fortsatte lyssna. Bentätheten var bra och njurarna fungerar bra och sedan kom han till leverbiopsin. Man tog två prov och båda visade att jag har låg koncentration av prograf i levern samt att vävnaden visade tecken på kronisk avstötning. Där vart det rött för ögonen och tomt i huvudet på mig.Han sa att vi höjer prografen eftersom njurarna tillåter det och hoppas att det häver det som pågår i levern. Jag frågade om det var någon fara just nu, som tur var så är det inte det men om det fortskrider så förstörs transplantatet efter några år. Så nu hoppas jag att det ska räcka med högre dos. Men det blir mycket som snurrar i skallen av att få ett sådant besked.Jag ska ju vara bra nu, förutom lite infektioner då och då som jag fått men annars så ska ju levern må bra eller?Var på Mr kameran i torsdags för att se om det finns någon förfrågning som orsakar mina infektioner, får se vad svaret visar.Tyvärr har jag och blivit vanligt sjuk nu, har kanske med högre prograf dos att göra. Är förkyld, hostar, snorar men ingen feber som tur är. Hostar och hostar under nätterna och dagarna, får inte sova så mycket på natten pga av det. Det är nog snart över hoppas jag.Annars är allt bra.Kram på er.T

1 kommentar:

  1. Hoppas det vänder för dig, kämpar själv mot en kronisk avstötning för andra gången sen jag fick min lever för snart 3 år sedan, dock har jag bra dos av medicin i levern, men andra komplikationer med blodflödet i levern. Jobbigt vara trött och intensivt behandlas, men samtidigt skönt att de försöker få det att vända och jag hoppas verkligen att det gör det!
    Kram

    SvaraRadera