söndag 2 juni 2013

En vecka kvar och....

Jag mår skit.
Det är en vecka kvar tills jag ska cykla tjejvättern och igår åkte jag på feber. Är förkyld har ont ihalsen och kroppen.  Jag kräks när jag borstar tänderna och när jag får hostattacker.
Varför nu?
Jag hoppas så att det går över fort.
På lördag kl 08:10 ska jag starta i motala och cykla 10 mil.
Cyklade 7, 3 mil förra söndagen och det gick rätt bra tills min energi tog slut. Åt för lite innan vi drog iväg. Åt bara en smörgås och en kopp kaffe.  Gjorde av med 4000 kcal så jag förstår att jag dog helt i benen när det var en mil kvar. Jag lärde mig att man behöver något mer energi i sig innan man cyklar ut på en lång tur.
Det jag råkade ut för kallas tydligen bonk eller väggen.
Nu ska jag försöka kurera mig så gott jag kan. Hoppas på att kunna ta en liten cykel tur innan det är dax för tjejvättern. Kram
T

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag heter Karin och skriver för Vätternrundans tidning Cykla. Jag skulle gärna vilja träffa dig i Motala på lördag för en pratstund (om du nu blir frisk och kan cykla). Du kan väl höra av dig så kan vi bestämma tid och plats. Mitt nummer är 0708-17 48 18. /Karin

    SvaraRadera