tisdag 17 januari 2012

Träningsvärk

Har så fruktansvärt ont i mina ben idag.  Det är så illa att jag knappt kan gå i trappor eller sätta mig ner samt resa mig upp. Det smärtar fruktansvärt. Men det blir väl så när man inte varit igång på lång tid.
Har get mig f-n på att komma iform nu och tappa vikt dessutom.
Imorgon blir det gymet igen på lunchen. Har tillgång på det på jobbet så det är kanon.
Har skrivit ett kontrakt med mig själv att jag ska komma iform nu och bli piggare och smalare.
Vi har fått lite hjälp på traven av jobbet. De har anlitat ett företag som heter Inner som jobbar med livstill och hälsa. Först har vi fåt gå på en föreläsning och efter har vi pratat med en personlig coach som vi sedan träffar igen efter 3 mån och sedan igen efter. 3 mån.
Jag tror att det blir bra.

Nu ska sova.
Nattinatt

3 kommentarer:

  1. Duktiga du , jag hade oxå behövt ta tag i mig men denna depression har tagit över så fort jag har ryckt upp mig skall denna kärring oxå börja motionera <3

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Vad roligt att höra att du börjat träna förstår att det måste vara jätte jobbigt nu i början. Själv har jag köpt ett löp band som jag hoppas att jag kan gå eller springa på så mycket som jag orkar. Kroppen vill tyvärr inte samma som jag jämt. Har blivit accepterad nu för att ställa mig på listan har tid nu 30 januari får se om jag vågar nu eller om jag vill vänta. Tyvärr så har man ju inget val utan måste göra det och då är det ju bra att vara i ganska bra form. Vill tacka igen för en bra blogg och hoppas det går bra med träningen.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket.
    Har bara kommit igång med styrketräningen,mycket tack vare två arbetskamrater som drar med mig på lunchen. Ska försöka börja med kondition nästa vecka men det blir nog bara promenader eller sumba hemma.
    Det är verkligen svårt att börja köra när man är så fruktansvärt trött och slut i både kropp och knopp.
    Men det ska gå nu. Jag vill ju bli piggare och hoppas så att detta ska göra att jag blir det så småningom.
    Kram på er.

    SvaraRadera